17 lip 2013

Otoczony chwałą.


Ojca przez Syna i Syna przez Ojca:
J 13:31-32 bt  "(31) Po jego wyjściu rzekł Jezus: Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. (32) Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy."
J 17:1 bt  "(1) To powiedział Jezus, a podniósłszy oczy ku niebu, rzekł: Ojcze, nadeszła godzina. Otocz swego Syna chwałą, aby Syn Ciebie nią otoczył"
J 17:4-5 bt  "(4) Ja Ciebie otoczyłem chwałą na ziemi przez to, że wypełniłem dzieło, które Mi dałeś do wykonania. (5) A teraz Ty, Ojcze, otocz Mnie u siebie tą chwałą, którą miałem u Ciebie wpierw, zanim świat powstał."

Syna przez Ducha:
J 16:14 bt  "(14) On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi."

Najlepszym komentarzem do tych wersetów będzie modlitwa  św. Mechtyldy:


Przez ową niewysłowioną chwałę, którą Ojciec Bóg w Wszechmocności i Swojej czci i uwielbia w całej wieczności Syna i Ducha św. składam Tobie trójco Przenajświętsza cześć i uwielbienie moje.
Przez ową niepojętą chwałę, którą Syn w mądrości Swojej czci i uwielbia Ojca i Ducha św. składam Tobie trójco Przenajświętsza cześć i uwielbienie moje.
Przez ową nieskończoną chwałę, którą Duch św. w niezmiennej Swej miłości czci i uwielbia Ojca i Syna składam Tobie trójco Przenajświętsza cześć i uwielbienie moje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz